امروز میدان نبرد از جبهه خاکی به فضای مجازی تغییر کرده است

فرمانده سابق گردان 152 حضرت ابوالفضل(ع) لشگر انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه میدان نبرد امروز از جبهه خاکی به فضای مجازی تغییر کرده ادامه داد: امروز نوع جنگ در این کشور تغییر کرده و می‌توان شبیخون فرهنگی و یک تهاجم تمام عیار را در فضای مجازی مشاهده کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری الوند؛مراسم نکو داشت سردار جانباز میرزا محمد سلگی و با حضور دکتر محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی برگزار شد.

سردار جانباز میرزا محمد سلگی ظهر امروز در آیین نکوداشت سردار جانباز میرزا محمد سلگی که در تالار شهر الوند برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم ظاهر دفاع مقدس را توضیح دهیم همان می شود که دشمن می گوید و باید از آن تنها به عنوان یک جنگ و درگیری یاد کرد.

وی با بیان اینکه بین ملت ما و دشمنان این ملت در نگاه به 8 سال نبرد تفاوت فاحشی وجود دارد، عنوان کرد: همین تفاوت فاحش که بیشتر بر مبنای اعتقاد است باعث شده تا ما از این برهه حساس انقلاب به عنوان یک گنج نام ببریم اما دشمن از آن به‌عنوان ننگ و رنج یاد کند.

فرمانده سابق گردان 152 حضرت ابوالفضل(ع) لشگر انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد: دشمن بعثی ابتدا با عملیات روانی بر علیه ملت ایران تلاش کرد تا معادلات را به نفع خود تغییر دهد اما در همان ابتدا با تصرف برخی ‌شهرهای مرزی به همه ثابت شد که این نبرد، فراتر از یک عملیات روانی است.

وی با بیان اینکه توکل به خدا و ایستادگی در برابر دشمنان رمز موفقیت در 8 سال دفاع مقدس بود، تأکید کرد: این وعده الهی است که هرکسی در برابر دشمنان خدا به‌ایستد حتما پیروز است.

سلگی با بیان اینکه میدان نبرد امروز از جبهه خاکی به فضای مجازی تغییر کرده ادامه داد: امروز نوع جنگ در این کشور تغییر کرده و می‌توان شبیخون فرهنگی و یک تهاجم تمام عیار را در فضای مجازی مشاهده کرد.

وی بیان کرد: این حرکت دشمنان با یک شناخت و برنامه مستمر است و باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی مناسبی داشت.

این جانباز سرافراز اضافه کرد: انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری تداوم همان انقلابی است که شهدای کربلا به دنبال تحقق آن بوده‌اند.

فرمانده سابق گردان 152 حضرت ابوالفضل(ع) لشگر انصارالحسین(ع) همدان در پایان یادآور شد: رزمندگان امام خمینی(ره) را امام حسین(ع) زمان خود می‌دانستند و بر همین اساس نیز به صورت تمام قد در برابر شمر زمان خود یعنی صدام ایستادند.

گفتنی است در این مراسم کلنگ احداث میدان به نام سردار جانباز میرزا محمد سلگی در الوند به زمین خورد.

اجازه ندهیم جای جلاد و شهید در کشور تغییر کند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید با بیان رشادت‌ها و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس اجازه سوءاستفاده و تغییر جای جلاد و شهید در کشور را ندهیم.

اجازه ندهیم جای جلاد و شهید در کشور تغییر کند

سید محمد حسینی در آیین نکوداشت سردار جانباز میرزا محمد سلگی که پیش از ظهر امروز در تالار شهر الوند برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شجاعت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس موجب عزت و آزادی بخشیدن به ایران شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سردار جانباز سلگی افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتی پیرامون کتاب آبی که هرگز نمی‌میرد به ارائه زندگینامه سردار سلگی پرداخته، فرموده بودند که سردار سلگی شهید زنده‌ای است که باید لحظه به لحظه قدر خاطرات آن را دانست.

حسینی خاطرنشان کرد: رژیم بعثی با حمایت کشورهای عربی و اروپا و آمریکا و با توجه به نوپا بودن انقلاب اسلامی قصد تصرف تهران را داشت که رزمندگان و ملت با روحیه عاشورایی خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: انسان‌های مومن،مخلص و صادق در زمان‌های خاص نشان می‌دهند که چقدر دارای آگاهی و بصیرت هستند.

وی ادامه داد: این ویژگی در شهدایی همچون مرحوم‌ ابوترابی وجود داشت بدین‌گونه که در مجالس مختلف سخن چندانی نمی‌گفتند اما در زمان‌های حساس چنان سخن می‌گفتند که تاثیر آن را امروز نیز میتوان احساس کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: باید رشادت‌های شهدا وجانبازان به نسل جوان گفته شود چرا که مادامی که رشادت‌ها گفته نشود نسل جوان قدر انقلاب را نخواهند دانست و برخی‌ها نیز با سوء‌استفاده از این فضا تلاش خواهند کرد جای جلاد و شهید را تغییر دهند.

وی تأکید کرد: باید با بیان رشادت‌ها و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس اجازه این سوءاستفاده و تغییر جای جلاد و شهید در کشور را ندهیم.

حسینی در پایان یادآور شد: لازمه پیشرفت ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه و در بین عموم مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *الزامی