شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر الوند در جمع طبیعت دوستان حضور یافتند

در پنجمین روز از دهه ی مبارک فجر، الوند میزبان طبیعت دوستان بود.
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری الوند؛ در صبح روز جمعه 16 بهمن ماه، طبیعت دوستان با حضور در رودخانه و پارک یالیان زباله های برجا مانده در این مسیرها را پاکسازی کردند.
لطفی شهردار الوند و خمسه عضو شورای اسلامی شهر الوند نیز با حضور در جمع طبیعت دوستان ضمن همراهی با آنها، این اقدام را حرکتی شایسته و نوعی فرهنگسازی مناسب در راستای حفاظت از محیط زیست عنوان کردند.
شهردار الوند در حاشیه ی این اقدام، ضمن اشاره به سهم عمده ی شرکتهای صنعتی در آلودگی های شهر اظهار داشت: شرکتهای صنعتی می بایست برای کاهش آلودگی های زیست محیطی اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهند و زباله های ناشی از فعالیت های تولیدی خود را در طبیعت رها نسازد.
وی در ادامه ضمن تأکید بر نقش نظارتی مدیریت شهری در این خصوص، افزود: در صورت عدم نظارت و تجمع زباله ها در این مسیرها، این مکانها به محل مناسبی برای اسکان معتادان تبدیل خواهد شد که البته شهرداری در راستای ساماندهی معتادان شهر، اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال برای کمک به کمپ های ترک اعتیاد پرداخته است که متأسفانه به علت برنامه ریزی نادرست متولیان این حوزه، این طرح موفقیت زیادی کسب نکرده است.
لطفی در پایان سخنان خود به کاشت سالانه 6000 اصله نهال جهت جایگزینی درختهای کهنسال و خشک شده اشاره و با احصاء مشکلات موجود در مسیر رودخانه ی یالیان، تصریح کرد: یکی از مشکلات این مسیر مسدود نمودن ابتدا و انتهای این رودخانه است که در صورت بروز سیلاب می تواند مشکلات زیادی ایجاد و خساراتی به تأسیسات شهری وارد نماید که البته مسأله موجود در دست بررسی و مطالعه می باشد تا بزودی مرتفع گردد.
خمسه نیز ضمن حمایت همه جانبه از این اقدام گفت: این حرکت که برای نخستین بار است که به صورت گسترده در شهر الوند صورت می گیرد نماد و تجلی پیوند گسسته انسان و طبیعت است.
وی در پایان افزود: یکی از بحرانهای عصر حاضر، دخالت بی رویه ی انسان در برهم زدن طبیعت است که این امر ناشی از رشد بی رویه ی جمعیت می باشد. عمده راه حل این مسأله فرهنگ سازی مطلوب در حوزه ی پاکیزه نگه داشتن فضای زیست محیطی است بطوریکه هر شهروند با برداشتن یک زباله از زمین می تواند به پاکیزگی فضای شهری کمک نماید.
گفتنی است شهروندان الوندی نیز در کنار اعضای گروه رفتگران طبیعت که متشکل از پزشکان، مهندسان، هنرمندان و نخبگان استانی و شهرستانی است، با حمایت همه جانبه و تشویق شهرداری الوند به نظافت مسیر رودخانه و پارک یالیان پرداختند که ماحصل این اقدام طبیعت دوستانه جمع آوری حدود دو تن زباله از سطح رودخانه و پارک یالیان بود.

IMG_20160206_111855 IMG_20160206_084357 IMG_20160206_084405 IMG_20160206_111846

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *الزامی