مراسم تودیع و معارفه شهردار الوند برگزار شد./ لطفی شهردار منتخب شهر الوند: با همدلی و همراهی شورای اسلامی شهر انقلاب عمرانی پی ریزی می کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری الوند؛ این مراسم که به عنوان دستور اصلی شورای اداری شهرستان البرز در روز سه شنبه مورخ 1394/04/16 در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد، داوود محمدی و حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی نمایندگان شهرستانهای قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین، حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی امام جمعه شهر الوند، ایرج زاهد پور مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر الوند، مقامات نظامی و انتظامی شهرستان البرز و روسای ادارات شهرستان حضور داشتند.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی امام جمعه شهر الوند با ذکر روایتی از امیر مومنان علی (ع) اظهار داشت: اولین سرلوحه ی کار می بایست تقوی باشد و تقوی نیز عبارت است از حاکمیت شرع، عقل و قانون بر کارها.
وی ضمن تأکید بر تقدم اطاعت از خدا بر غیر خدا ابراز داشت: باید با هر سمت و مسوولیتی که داریم امر خدا را بر غیر خدا ترجیح دهیم و از هر طریق ممکن همدلی و همزبانی را افزایش داده و دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه را مد نظر قرار دهیم.
محمدی نماینده مردم شهرستان قزوین، البرز و آبیک نیز عنوان کرد: مراسم تودیع و معارفه به نوعی حاسبوا قبل عن تحاسبوا است و نشاندهنده ی این است که چه خدمات ارزشمندی از سوی شهردار سابق صورت گرفته است و همچنین از خدمات شهردار جدید که تا حدود زیادی به این شهر و مسایل آن آشناست و همچنین تجارب لازم را در کسوت شهرداری دارند، بهره مند شویم.
وی در ادامه افزود: شوراها دوران بلوغ خود را سپری می کنند و اگر توفیقاتی نیز بدست آورند قطعاًً در سایه ی همبستگی و انسجام است که در سه بعد هدایت، حمایت و نظارت در امور شهرداری محقق می گردد و شهرداری نیز با دلگرمی می تواند به کار خود ادامه دهد.
نماینده ی مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تقویت نسبت بودجه در شهرداریها، اظهار داشت: شهرداریها باید ابتکار و خلاقیت خود را افزایش دهند تا بتوانند درآمدهای خود را افزایش دهند و همچنین نسبت به افزایش بهره وری از طریق اعمال نظارت درست و صرفه جویی بهینه اهتمام ورزند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک نیز با بیان آیات و روایت از توجه امام زمان ارواحنا فداه در خدمت به مرم اشاره کرد و افزود: خدمت به مردم باید بیش از هر چیز مورد توجه قرار گیرد و در جایی که قانون به صراحت بیانی ندارد و مستلزم تفسیر است تفسیر به سمت و سوی خدمت به مردم صورت گیرد.
وی در ادامه با تأکید بر هم اندیشی، هم فکری، همدلی و همزبانی بین مسوولین استانی بدور از هرگونه سلایق سیاسی، عنوان کرد: بیشترین خدمت به مردم در شهرداریها صورت می گیرد که امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.
منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین در ادامه با ذکر شاخصهای یک مدیر خوب اظهار داشت: سعه ی صدر، برنامه داشتن، تعامل با دستگاهها، اخلاق مداری، تواضع و فروتنی، قانونگرایی، عدالت و مردم داری از شاخصهای مدیریت مطلوب است که اگر مدیری به این ویژگی ها آراسته باشد موفقیت آن تضمین می گردد.
وی در ادامه به دو وظیفه ی مدیریتی پیگیری و نظارت اشاره کرد و افزود: پیگیری جهت وصول اعتبارات همراه با استدلال و توجیه مناسب محقق می گردد و نظارت نیز به منظور عدم خروج از استانداردهای لازم و کیفیت کار ضروری است.
حبیبی با اشاره به جلسات مستمر و مداوم استاندار با نمایندگان مجلس و نماینده ی ولی فقیه در استان، گفت: الحمدلله فضای مطلوبی در بین مسوولین استانی وجود دارد که ثمره و نتیجه ی آن ایجاد یک فضای همدلی و همزبانی در سطح استان است.
وی در ادامه شهرداری ها را یک نهاد اجتماعی، خدماتی، عمرانی، فرهنگی و مردمی عنوان کرد و افزود: اداره امور شهر یک مسوولیت سنگین و بزرگ است چه در شهرهای بزرگ و چه در شهرهای کوچک که اتفاقاً در شهرهای کوچک این وظیفه سنگین تر است.
معاون عمرانی استانداری قزوین در پایان با تأکید بر ارتباط و تعامل شهرداری با شورای اسلامی شهر و سایر دستگاهها، ابراز داشت: این تعامل و همکاری بازده کار را مضاعف خواهد کرد و همچنین ثمره و نتیجه ی آن خدمت به مردم و فراموش نشدن آنهاست و موجبات توجه هر چه بیشتر به نیاز شهروندان را فراهم می کند که از مهمترین آنها توجه به مسایل زیست محیطی و بهداشت شهری است.
غلامرضا حسن پور فرماندار شهرستان البرز نیز در این مراسم ضمن تأکید بر حضور پر شور مسوولین در روز قدس درکنار سایر مردم، گفت: حضور پر رنگ مسوولین در این اجتماع عظیم موجب دلگرمی و اشتیاق شهروندان و باعث همدلی و همزبانی بین آنها می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست بین المللی جمهوری اسلامی ابراز داشت: امیدواریم فرزندان غیور این کشور که همواره خطوط قرمز را مد نظر داشتند بتوانند در مذاکرات بین المللی موفق باشند.
فرماندار شهرستان البرز در پایان خاطر نشان کرد: الحمدلله با بررسی های به عمل آمده توسط شورای اسلامی شهر، تحلیل کاندیداهای مورد نظر و در نهایت اتفاق نظر بر روی گزینه ی مناسب توانستند شهردار باتجربه ای را برای شهر انتخاب نمایند.
شعبان حسنی رییس شورای اسلامی شهر الوند نیز باتقدیر از برنامه های یحیی پور شهردار سابق اظهار، امیدواری کرد: امیدوارم اقدامات مفید صورت گرفته در دوران قبلی از جمله پروژه ی بلوار خلیج فارس، ساماندهی املاک شهرداری، فعالسازی کدهای درآمدی، واگذاری برخی از وظایف به بخش خصوص با قوت ادامه یابد و در سایه ی تعامل و همکاری مشکلات شهری حل و فصل شود.
یدا… لطفی شهردار منتخب الوند نیز در این مراسم چهار مشکل عمده ی شهرداری را نبود منابع پایدار درآمد در شهرداری، عدم تعادل منطقی بین درآمد و هزینه، فقدان نیروی متخصص در بدنه ی شهرداری و نبود مدیریت واحد شهری عنوان و اظهار امیدواری کرد: انشاءا… با همدلی و همراهی شورا یک انقلاب بزرگ عمرانی را پی ریزی خواهیم کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با بررسی و مطالعات همه جانبه کارشناسی و طی مراحل قانونی، دو پروژه ی بزرگ بلوار خلیج فارس و کمربندی شهر به مرحله اجرا در خواهند آمد.
در ادامه یحیی پور شهردار سابق و امامی سرپرست شهرداری الوند گزارشی از اقدامات خود در حوزه های مختلف مالی ، عمرانی و خدماتی خود ارایه کردند.
در پایان از زحمات علی یحیی پور شهردار سابق و اکبر امامی خضری سرپرست شهرداری با اهدای لوح و هدایایی قدردانی و حکم شهردار الوند که به امضای استاندار قزوین رسیده بود،توسط مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری به یدا… لطفی،شهردار الوند تقدیم شد.

IMG_7649IMG_7717IMG_7862IMG_7833IMG_7836IMG_7963IMG_7659IMG_7908IMG_7730IMG_7935
IMG_7931
IMG_7873IMG_7944

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *الزامی