میدان دادن به جوانان انقلابی و مستعد یکی از الزامات شکوفایی فرهنگ و هنر این مرز و بوم است

به گزارش روابط عمومی شهرداری الوند، دکتر روح اله احمدزاده کرمانی شهردار الوند در سخنانی در آیین افتتاحیه برنامه استعدادیابی “سکو” ضمن تبریک اعیاد این ایام، اظهار داشت: بذر فرهنگ و هنر این آب و خاک فارغ از سیاست ها و حکومت های مختلف و در سایه تلاش و توجهات خاص مردمان آن شکوفا گردیده و همین امر نیز دلیلی شده تا همه ما نسبت به توسعه این مقوله مهم هرآنچه در توان داریم را به کار گیریم.

دکتر احمدزاده کرمانی تصریح کرد: در طول تاریخ و به ویژه از دوره ای که اسلام وارد کشورمان شد، به تعبیر مرحوم مطهری تاثیر این دین مبین در پویایی فرهنگ و هنر ما غیر قابل کتمان می باشد و نمونه آن را نیز می توان در رونق چشمگیر معماری قبل و بعد از ورود اسلام به ایران مشاهده کنید که بر گرفته از آرا و اندیشه های این دین بزرگ و اهل بیت(ع) می باشد.

شهردار الوند در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اگر هنر است به معنای واقعی کلمه به باروری موثر برسد، قطع به یقین باید از آموزه های اسلامی و اهل بیت بهره مند گردد.

این مقام مسوول افزود: انقلاب اسلامی ایران تنها خیزش مردمی تاریخ بود که توانست معادلات دنیا را بهم بریزد و با گفتمانی برآمده از اندیشه های دینی و فرهنگ عاشورا، نگاه ها را به سمت و سوی داشته های ناب خود متمرکز کند.

شهردار الوند پرورش هنرمندان اصیل انقلابی را یکی از نیازهای امروز فرهنگ و هنر کشور قلمداد کرد و گفت: متاسفانه تا به امروز انقلاب فرهنگی که مدنظر دلسوزان این نظام بوده ایجاد نشده و باید برای رویش هنرمندانی که با تفکرات شهیدانی چون مطهری و آوینی سازگاری دارند، در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی حمایت از فرهنگ و هنر و اهالی آن را یکی از اولویت های مهم پیش روی شهرداری و شورای اسلامی شهر الوند معرفی کرد و گفت: یکی از وظایف ذاتی شهرداری ها، خدمات رسانی در حوزه های مختلف است و کمک به توسعه مقوله فرهنگ و هنر نیز در این بخش می گنجد.

این مقام مسوول توجه به حضور پررنگ در بخش های مختلف به ویژه حوزه فرهنگ را موثر و مفید خواند و گفت: بنا بر تاکیدات صریح بزرگان دینی و کشورمان، در هر میدانی که جوانان وارد شده اند، برکات زیادی برای ایران اسلامی به ارمغان آمده و با همین استدلال نیز معتقدم باید بسترهایی فراهم شود تا جوانان مستعد ما در بخش های مختلف به زایش، رویش و شکوفایی توانمندی های خود بپردازند.

دکتر احمدزاده کرمانی ابراز امیدواری کرد: انشااله با حمایت همه جانبه مسوولان، نگاهی که لازمه رونق گیری از جوشش های انقلابی در کشور شکل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *الزامی