با حضور مسئولین استانی و شهرستانی؛ مراسم معارفه و تکریم شهردار و سرپرست شهرداری الوند برگزار شد.

با حضور مسئولین استانی و شهرستانی؛ مراسم معارفه و تکریم شهردار و سرپرست شهرداری الوند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری الوند؛ طی مراسمی که با حضور دکتر محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مهندس نصیری فرماندار شهرستان البرز، مهندس صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین، طاهرخانی بخشدار مرکزی البرز، مهندس ذاکری رییس شورای اسلامی شهر الوند، معاونین فرمانداری شهرستان البرز، اعضای شورای اسلامی شهر الوند و مدیران شهرداری و سازمانهای تابعه برگزار شد، مهندس محمودی به عنوان شهردار الوند معرفی و از زحمات مهندس یوسفی در زمان سرپرستی شهرداری الوند تقدیر گردید.
ابتدای مراسم رییس شورای اسلامی شهر ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به میهمانان، طی سخنانی با اشاره به شعار سال، اظهار داشت: یکی از مهم ترین ظرفیت های تولیدی در این شهر قرار دارد که امیدوارم با همکاری و تعامل سایر دستگاهها شاهد تحقق عملی فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال باشیم.
وی با تأکید بر وحدت و همدلی در مجموعه شهرداری، شهردار منتخب را فردی تعامل گرا دانست و اظهار امیدواری کرد: با این روحیه تعامل و اتخاذ رویکرد خدمت به مردم و حفظ منافع عمومی شاهد برقراری آرامش و عملکرد مطلوب در مدیریت شهری باشیم.
ذاکری در پایان توصیه کرد: در انتصابات مدیران شایسته سالاری، پاکدستی و سلامت کاری مورد توجه قرار گیرد. همچنین هماهنگی و همکاری با نهادهای فرادستی کمک شایانی جهت بهبود امور و تسهیل در ارایه خدمت به شهروندان خواهد بود.
دراین مراسم دکتر محمد بیگی ضمن اشاره به شهر الوند به عنوان شهری که قدمتی تاریخی دارد، اظهار داشت: انتظارات زیادی برای توسعه و عمران و آبادانی شهر وجود دارد که امیدوارم با مدیرین مردم محور این انتظارات برآورده شود.
وی با اشاره به رأی قاطع اعضای شورای اسلامی شهر در انتخاب شهردار از آن به عنوان فرصتی جهت ایجاد و تداوم مدیریت جهادی یاد و اظهار امیدواری کرد: به یاری خداوند جریان خدمت رسانی به مردم با نگاه ویژه و طولانی مدت، ادامه یابد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان مسایل و مشکلات مدیریت استان، عمر کوتاه مدیریت به جهت غیر بومی بودن مدیران و عدم آشنایی با ویژگیهای بومی و محلی و همچنین دخالت نگرشهای سیاسی در مدیریت را آسیب زا دانست و گفت: شهرداری یک مدیریت فنی و تخصصی است و انتظار می رود جهت توفیق در امور از تخصصهای تعهد محور استفاده نماید.
وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: به جهت وجود برخی مشکلات در حوزه هایی نظیر اوقاف و زیرساختهای شهری در الوند، با تعامل و همدلی مسئولین در سطح بالای کشور به مانند حل مسایلی نظیر اختصاص اعتبار لازم به آب منطقه ای و بهداشت و درمان در بودجه سال جدید کشور و همچنین حل مشکل بیمارستان رحیمیان شهر الوند، بتوانیم این مشکلات را نیز حل فصل نماییم. الوند شهر ثروتمندی است که از گنجینه های آن باید به درستی و به نفع مردم این شهر استفاده کرد.
مهندس نصیری در این مراسم نیز شهرستان البرز به ویژه الوند را به مانند نگینی دانست که از نظر ویژگیهایی نظیر صنعت، کشاورزی و ورزش می درخشد و اظهار داشت: باید نگاه ویژه ای به شهر الوند داشت و از تمام ظرفیتهای موجود در آن بهره برد.
وی خدمت به شهروندان الوند را به عنوان اولویت اول در اداره امور شهر عنوان کرد و افزود: رفاه، آسایش و امنیت شهروندان با نگاه جناحی، طیفی و گروهی قابل جمع نیست و چنانچه این رویه اولویت یابد ضربه ای مهلک به خدمت رسانی وارد می شود.
فرماندار شهرستان البرز با تأکید بر مدیریت مشارکتی جهت خدمت رسانی مطلوب به شهروندان با کمک از ظرفیتهای سایر دستگاهها تصریح کرد: مدت باقیمانده مدیریت شهری چنانچه با برنامه ریزی دقیق و درست صورت گیرد می تواند آسیب های گذشته را کاهش و اقدامات مؤثری را انجام دهد.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین نیز با بیان مسایل و مشکلات مبتلا به شهرداری، تعیین روز معارفه را به جهت ولادت امام زمان (عج) خوش یمن دانست و اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این مراسم در آستانه ولادت حضرت مهدی (عج) شاهد شروع مطلوب و آغاز اعتماد سازی شهروندان در خصوص مدیریت شهری باشیم.
وی افزود: به واسطه وجود چالشهای زیاد در مدیریت شهری استان به ویژه شهر الوند طبیعتاً مردم اعتماد خود را نسبت به مدیران شهری از دست می دهند لذا جهت جبران این نقیصه می بایست کارهای انجام گرفته منطبق با وافعیت باشد و از سیاست زدگی پرهیز گردد. تصمیم گیری در مدیریت شهری می بایست با پشتیبانی کارشناسی و فنی و به صورت آگاهانه و عالمانه انجام پذیرد و انسجام و همدلی بین اعضای شورا و شهرداری صورت واقعیت به خود گیرد که در
[۰:۲۰, ۱۴۰۰/۱/۱۵] آرمین: خصوص می توان از ظرفیتهای اجتماعات مذهبی نظیر مساجد و ائمه جماعات بهره برد.
صالحی در ادامه با تأکید بر قانون گرایی در شهرداری و تعامل مطلوب اعضای شورای اسلامی شهر با مردم، خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات قانونی در شهرداری با تصویب قانون جامع مدیریت شهری مرتفع خواهد شد و چنانچه تعامل مطلوبی بین شورا و مردم برقرار باشد، مشارکت و اعتماد مردم افزایش و بسیاری از مشکلات شهر و شهرداری حل خواهد شد.
وی در سخنان پایانی خود تأکید کرد: با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر از قرار دادن امکانات دولتی و عمومی و هرگونه اقدامات شائبه دار به نفع کاندیداها خودداری گردد تا به یاری خدا در صحت و سلامت کامل این انتخابات را پشت سر گذاریم.
مهندس محمودی شهردار منتخب نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر، با تأسی از فرمایشات حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر 10 اصل نظیر در نظر داشتن خدا، برخورد کریمانه، انضباط در کار، صبوری و بردباری و … را در مدیریت و رهبری جامعه مهم برشمرد که در صورت تحقق آن شاهد رضایت خداوند و مردم و در نهایت موفقیت در کارها خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت شهر صنعتی البرز به عنوان بستر شکل گیری شهر الوند، پویایی شهر صنعتی البرز را پیش زمینه پویایی شهر الوند دانست و در خصوص برنامه های خود عنوان کرد: رعایت قوانین و مقررات، توجه ویژه به خدمات شهری و زیرساختهای فنی و عمرانی شهر، فعالسازی حوزه سرمایه گذاری بویژه در صنعت، توجه به پروژه های نیمه تمام و رها شده، تعامل با اعضای شورا و اهتمام ویژه در حل امور شهروندان، از جمله کلید واژه های برنامه های اینجانب در شهرداری است که به تفصیل در ادامه فعالیت، به آن خواهم پرداخت.
مهندس محمودی همچنین در سخنان خود از حضور اعضای شورای اسلامی شهر اندیشه، مدیران و معتمدین این شهر در جلسه نیز تقدیر کرد.
در پایان مراسم حکم مهندس محمودی به عنوان شهردار الوند توسط مهندس صالحی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین قرائت و به وی ابلاغ گردید و با اهدای لوحی از زحمات مهندس عباس یوسفی که به عنوان سرپرست شهرداری نسبت به انجام اقداماتی چون پرداخت حقوق معوقه سه ماهه کارگران خدمات شهری به همراه عیدی، پاداش و سنوات، پرداخت و به روز رسانی کلیه مطالبات پاکبانان خدمات شهری و نیروهای فضای سبز، پرداخت کلیه حق و حقوق کارگران روزمزد، پرداخت کلیه حقوق، مزایا و پاداش پایان سال و امور رفاهی پرسنل اداری شهرداری و سازمان های تابعه، طراحی پارک بانوان، رفع سد معبر و جمع آوری کلیه دستفروشان سیار که اقدام به نصب حجم وسیعی داربست در معابر اصلی و پیاده راه بلوار های سطح شهر و تصرف عدوانی آن نموده بودند، واکسیناسیون کرونا کلیه نیروهای پاکبان خدمات شهری، لکه گیری مداوم معابر اصلی و فرعی با حجمی قریب به ۶۰۰ تن آسفالت، طراحی و اقدامات قانونی در جهت اجرای پروژه زیر سازی، جدول گذاری و پیاده رو سازی منطقه ۸ A، اجرای طرح تفکیک از مبدا، گل کاری، زیباسازی و فضاسازی سطح شهر به مناسبت استقبال از بهار، ایجاد تعامل سازنده به جهت افزایش کیفیت خدمات با مسئولین استانی و شهرستانی، ایجاد فضای همکاری و همدلی به جهت حضور حداکثری پرسنل برای افزایش راندمان کاری و کیفیت خدمات ارائه شده، اهتمام وریزیدند، تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *الزامی