به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری الوند؛ در این نشست که در جلسه ی شماره ی 232 شورای اسلامی شهر با حضور لطفی شهردار الوند، اعضای شورای اسلامی شهر الوند، مدیر مدرسه و شورای دانش آموزی دبیرستان پروین اعتصامی برگزار شد، رفائی نژاد هدف این نشست را تبادل نظر و تجربیات بین اعضای شورای اسلامی شهر و شوراهای دانش آموزی عنوان کرد و افزود: شورای مدارس نهادیست برای پرورش مسئولین آینده ی شهر و می توان این شوراها را فرصتی برای پرورش نیرو در این حوزه دانست تا در آینده شورای شهری فاقد عضو بانو نداشته باشیم.
وی در خصوص اهداف دیگر این نشست اظهار داشت: از جمله اهداف برگزاری این نشست آشنایی دانش آموزان با نحوه ی کارکرد شورا و همچنین ماحصل و خروجی جلسات شورای دانش آموزی می تواند خوراک جلسات اصلی شورای اسلامی شهر باشد چرا که شورای مدارس چشم بینای شورای شهر محسوب می شوند.
در این نشست لطفی شهردار الوند نیز با بر شمردن مشکلات متعدد آموزشی در ادوار قبل از پیروزی انقلاب، عنوان کرد: این مسایل و مشکلات به حدی بود که تنها عده ی قلیلی می توانستند درجات تحصیلی را طی نمایند و عمده مردم از امکانات آموزشی و تحصیلی محروم بودند که این نشاندهنده ی آنست که فقدان امکانات آموزشی نمی تواند مانعی برای پیشرفت علمی و تحصیلی افراد محسوب شود.
وی در پایان سخنان خود افزود: خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیاری از مشکلات مربوط به آموزش و تحصیل در مقاطع مختلف مرتفع شده است و اگر مسئله و مشکلی نیز باقی مانده است می توان با همدلی و همفکری و تعامل با شوراهای مدارس، انجمن اولیاء و مربیان، مدیران مدارس و اداره ی آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزش پایه در کشور حل و سطح علمی را ارتقاء داد.
در ادامه قدیمی رییس شورای دانش آموزی دبیرستان پروین اعتصامی گفت: شورا یک پل ارتباطی بین کادر مدرسه و دانش آموزان محسوب می شود و همچنین پلی برای انتقال مسائل و مشکلات بین مدیریت و معاونین در سطح کلان است.
در پایان این نشست مدیر مدرسه و نماینده انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان پروین اعتصامی از مسائل و مشکلات موجود در دبیرستان از جمله مشکل ایزوگام پشت بام مدرسه، پوسیدگی لوله های تأسیساتی و موتورخانه، فضای سبز داخل مدرسه، کمبود تجهیزات ورزشی، فقدان وضوخانه ی مناسب و فرش نمازخانه، مشکل سیستم گرمایشی کلاسها و همچنین مشکلات امنیتی در تردد دانش آموزان در زمینهای غرب بلوار معلم را به عنوان مسایل و مشکلات اصلی یاد کرده و حل این مسایل را موثر در رشد فرهنگ مناسب تعلیم و تعلّم یاد کردند.