جلسه هم اندیشی شهردار الوند با اعضای جبهه فرهنگی شهر الوند

به گزارش روابط عمومی شهرداری الوند؛ اعضای جبهه فرهنگی شهر الوند (متشکل از متولیان هیئات و فعالان فرهنگی مذهبی) در جلسه هم اندیشی با دکتر حسین هاشمی شهردار الوند شرکت کردند.

در جریان این جلسه اعضای جبهه فرهنگی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته به بیان دغدغه های این بخش پرداختند.

نمایندگان جبهه فرهنگی با تقدیر از اعمال شفافیت و مقابله با فساد در مجموعه مدیریت شهری الوند، به ضرورت توجه ویژه و بهره گیری از ظرفیت هیئات مذهبی به عنوان کانون های فعال شهر در جهاد تبیین تاکید کردند.

نبود مسجد، حسینه، پارک و سایر زیرساخت های فرهنگی و رفاهی در کوی امامت یکی دیگر از موارد مورد اشاره جبهه فرهنگی در این هم اندیشی بود.

شناسایی نخبگان الوندی و بهره گیری از توان آن ها جهت حل معضلات شهری در بخش های مختلف از طریق راه اندازی اندیشکده ها و جلب مشارکت مردمی موضوع مهمی بود که توسط حاضرین مطرح گردید و با استقبال شهردار الوند همراه شد.

توجه ویژه به ساماندهی محیط هایی مانند بوستان ها که محل حضور خانواده ها می باشد و ضرورت مقابله با سگ گردانی ها در خیابان ها نیز از جمله دغدغه های بیان شده در جلسه بودند.

درخصوص سگ گردانی ها در خیابان و این ارتجاعی که مشاهده می شود اقدام جدی گردد.

با توجه به پتانسیل موجود در شهر الوند و حضور نخبگان در حوزه های مختلف، امروز نیاز به نظام مندی مسائل موجود و مشارکت مردم در حل این معضلات احساس می شود که تشکیل اندیشکده ها در این خصوص کمک شایانی خواهد بود.

در پایان نمایندگان جبهه فرهنگی شهر ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر مدیریت شهری در خدمت رسانی به مناطق کمتز توسعه یافته، از اقدامات صورت گرفته در خیابان ۸ متری ولیعصر توسط شهرداری تقدیر کردند

‎دکتر حسین هاشمی شهردار الوند نیز در این جلسه ضمن قدردانی از دغدغه مندی اعضای جبهه فرهنگی نسبت به مسائل جاری در شهر، اظهار کرد: در جلسات اولیه هم اندیشی ها بیشتر به الزامات و ضرورت ها پرداخته می شود، با توجه به این موضوع می بایست در جلسات آتی برنامه های عملیاتی را جهت تحقق اهداف تعیین شده در نظر بگیریم.

 

‎وی افزود: باید بدانیم جامعه هدف و مخاطبین ما چه کسانی هستند و ذائقه ی آن ها امروز بر چه اساسی شکل گرفته است، خوراک محتوایی و برنامه های فرهنگی باید بر مبنای مخاطب شناسی و دغدغه های این جامعه هدف تعیین گردد.

 

‎دکتر هاشمی تصریح کرد: در اجرای برنامه های فرهنگی باید از کلیشه هایی که تا به امروز پاسخگوی نیاز مردم نبوده، پرهیز کرد و با حضور فعال در مساجد نسبت به اجرای برنامه های ارزشمند اقدام کرد.

 

‎شهردار الوند ادامه داد: محتوای مذهبی و ارزشی را باید در قالب و فرمی جدید و مناسب جوان امروز تعریف کرد، بسیاری از اقداماتی که امروز در خارج از مساجد اجرا شده اند، این امکان را دارند که به شکل پرشور تری درون محیط مساجد جریان یابند.

 

‎وی افزود: پیرو مکتب سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی باید همه فرزندان این شهر را فرزندان خود بدانیم و تمام محلات از امکانات فرهنگی برخوردار شوند، سیاست امروز مجموعه مدیریت شهری این است که در کنار شهروندان و هیئات مذهبی به تقویت این محور پرداخته شود تا امورات فرهنگی و مذهبی به دست مردم و به خواست شهروندان اجرا گردد.

 

‎دکتر هاشمی در پایان تاکید کرد: در کنار اجرای برنامه های فرهنگی، باید محتوای آموزشی مهارت محور را نیز در برنامه ریزی های خود دنبال کنیم چرا که این قبیل اقدامات قطعا ثمرات ارزشمندی را برای شهر و شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *الزامی